Latua!

24.2.2016

Oletko jo unohtanut uuden vuoden lupauksen? Siis sen, jossa lupaat liikkua, laihtua ja muutoinkin pitää itsestäsi paremmin huolta? Nyt kannattaakin muistuttaa itseä liikunnan merkityksestä. Kaiken tiedon perusteella liikunnalla on väliä.

Liikuntalautakunta vastaa kunnassamme liikunnan mahdollistamisesta niiltä osin kuin se on mahdollista. Me emme voi nostaa motivaatiotasi liikkua tai muuttaa vesikeliä lumeksi. Me teemme sen, mikä on mahdollista. On toki niin, että vähäluminen ja lämmin talvi säästää varoja. Meidän ei tarvitse rakentaa jääkenttiä eikä tehdä latuja. Samaan aikaan ihmiset käyvät ahkerammin uimahallissa, joka taas lisää tuloja.

Toivomme kuitenkin joka vuosi, että näin ei kävisi ja että saisimme käyttää rahat latujen tekemiseen. Huomaamme heti, kun kelit hiukankin antavat myöden, että ihmiset ovat ladulla ja tiedustelevat latujen kuntoa suoraan toimistosta tai sitten he tarkistavat latujen kunnon netistä. (https://kunto.softroi.fi/LATUKIRKKONUMMI/latu_01.html;jsessionid=336059098018263B618F92DCCEFA1191)

Viime kokouksessamme aiheeksi nousivat myös urheilussa menestyneet kirkkonummelaiset. Heitä on palkittavana joka vuosi. Se on hienoa. Kilpaurheilussa menestyminen on upeaa, mutta kuten edellä olevasta tekstistä ilmenee lautakunnalle tärkeintä on koko kunnan liikunnan harrastusten mahdollistaminen – ikään, sukupuoleen sekä kuntoon katsomatta. Nyt vain pitäisi saada LATUA aikaan ja pitää kiinni omista uuden vuoden lupauksista.

Liikunnallista talvea toivottaen

Antti Lavanti, liikuntalautakunnan pj